Toimitus- ja tilausehdot

EPICUR GROUP OY:N VERKKOKAUPAN SOPIMUSEHDOT

YLEISTÄ

Näitä Epicur Group Oy:n verkkokaupan (jäljempänä ”Verkkokauppa”) sopimusehtoja (jäljempänä ”Ehdot”) sovelletaan verkkosivujen www.clage.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Epicur Group Oy:n (”EG”) ja kuluttaja-asiakkaan (”Asiakas”) välillä.

Näiden Ehtojen lisäksi Verkkokauppaan sovelletaan Epicur Group Oy:n yleisiä verkkopalvelun käyttöehtoja.

PALVELUNTARJOAJA, ASIOINNIN KIELI JA ASIAKASPALVELU

  • Epicur Group Oy
  • Asiointikieli: FIN
  • Osoite: Isonniitynkatu 5 A, 00520 Helsinki
  • Y-tunnus: 2386255-1
  • Puhelin: 0400 164 594 (ma-pe klo 10-16) puhelunhinta ppm/min
  • Sähköposti: info@clage.fi

VERKKOKAUPASSA ASIOINTI JA REKISTERÖITYMINEN

Verkkokaupassa voivat asioida kaikki vähintään 18-vuotiaat henkilöt, joilla on toimiva sähköpostiosoite ja jotka tilaavat tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Tilauksen tekeminen Verkkokaupassa ei edellytä rekisteröitymistä. Kun Asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättä, Asiakkaan tulee antaa kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tiedot.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan Verkkokaupassa. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Epicur Group Oy:lle.

TUOTTEIDEN TILAAMINEN

Tuote tilataan valitsemalla Verkkokaupan valikoimasta tuote. Asiakkaan valitsemat tuotteet lisätään Asiakkaan ostoskoriin, missä valitaan tuotteille halutut tilausmäärät (ehdotuksena aina 1 kappale). Ostoskorista voi myös poistaa tuotteita ennen tilauksen vahvistamista ja maksua. Verkkokaupan tekniset järjestelmät tarkistavat ostoskoriin valittujen tuotteiden saatavuuden automaattisesti aina, kun Asiakas käy ostoskori-sivulla. On mahdollista, että ostoskorissa näkyvä tuotteen saatavuus muuttuu vielä ennen maksutapahtumaa.

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun Asiakas lähettää tilauksensa Verkkokaupassa (katso kuitenkin Kuluttaja-asiakkaiden osalta kohta ”Peruuttamisoikeus”). Asiakasta kehotetaan tarkistamaan tilauksensa sisältö huolellisesti ennen tilauksen vahvistamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus.

Epicur Group Oy lähettää asiakkaalle sopimusvahvistuksen Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Asiakkaan velvollisuutena on tarkistaa, että sopimusvahvistus vastaa sisällöltään Asiakkaan tilausta.

Epicur Group Oy:llä on oikeus olla hyväksymättä tilausta. Tilaus sitoo Epicur Group Oy:tä, kun Epicur Group Oy on toimittanut Asiakkaalle sopimusvahvistuksen. Epicur Group Oy saattaa olla hyväksymättä tilausta esimerkiksi sen vuoksi, ettei tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ole enää saatavilla.

HINNAT

Tuotteiden hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai erikseen ilmoitetun ajan. Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan, sopimusvahvistuksesta ilmenevän hinnan perusteella. Jos Verkkokauppaan on tullut virheellinen hinta, hinta ei sido Epicur Group Oy:tä, mikäli Asiakas on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää hinnan olevan virheellinen.

Hinnat ilmoitetaan euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvolisäveron. Tuotteiden hinnat sisältävät käsittelykulut. Toimituskulut lisätään erikseen, Asiakkaan toimitusvalinnan mukaan.

Tuotteilla on hinnaston mukainen toimitus. Tuotteet toimitetaan Asiakkaalle PostNord kuljetuksena.

MAKSUTAVAT

Asiakas voi maksaa tilauksen VismaPay ja PayPal tarjoamilla tavoilla.

Maksaminen tehdään tilausprosessin lopussa. Maksutapahtuman tultua hyväksytyksi Asiakkaan tilaus lähtee Verkkokaupasta Epicur Group Oy:n käsittely- ja toimitusvaiheeseen.

TUOTTEIDEN SAATAVUUS

Epicur Group Oy pyrkii siihen, että saatavilla olevista tuotteista olisi Verkkokaupassa ajantasaiset ja oikeat tiedot, mutta ei kuitenkaan voi taata tietojen virheettömyyttä, eikä myytävien tuotteiden saatavuutta tai riittävyyttä. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi järjestelmän mahdollistettua tilauksen tekemisen Epicur Group Oy ilmoittaa tästä Asiakkaalle viivytyksettä Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja käyttäen.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla Epicur Group Oy sitoutuu hyvittämään Asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Epicur Group Oy asiakaspalvelu ottaa tällaisessa tilanteessa Asiakkaaseen yhteyttä, ja Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus pitää kauppa voimassa ja hyväksyä pidempi toimitusaika tai korvaavan tuotteen toimittaminen.

VAHVISTUS TEHDYSTÄ SOPIMUKSESTA

Kun Epicur Group Oy on tarkistanut ja hyväksynyt tilauksen, lähettää Epicur Group Oy vahvistuksen tehdystä sopimuksesta Asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen. Vahvistus sisältää tilauksen keskeiset tiedot.

TUOTTEIDEN TOIMITUS

Tilauksen voi noutaa varastolta ta tilata kuljetuksen PostNordin välityksellä. Epicur Group Oy toimittaa tuotteita Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Ennen varsinaista toimitusta PostNord on yhteydessä Asiakkaaseen tarkemman jakeluajan sopimiseksi. Tämän vuoksi Asiakkaan tulee antaa yhteystietojensa yhteydessä myös puhelinnumero, josta Asiakas voidaan varmimmin tavoittaa. Jos Asiakasta ei tavoiteta puhelimitse tai puhelunnumeroa ei ole annettu, Asiakkaalle lähetetään s.posti kuljetusajankohdasta sopimiseksi.

TOIMITUKSEN VIIVÄSTYMINEN

Jos tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, Epicur Group Oy pyrkii ilmoittamaan viivästyksestä Asiakkaalle käyttäen Asiakkaan ilmoittamia yhteystietoja ja antamaan Asiakkaalle uuden arvion tuotteen toimitusajankohdasta.

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästymisestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. Epicur Group Oy ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos kuljetus viivästyy tai tilausta ei voida lainkaan toimittaa Asiakkaasta johtuvasta syystä (esim. Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot, Asiakas ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta tai Asiakas ei ole paikalla sovittuna tuotteiden toimittamisajankohtana eikä häntä tavoiteta).

TUOTTEIDEN TARKASTAMINEN, REKLAMAATIOT JA VIRHEVASTUU

Kun Asiakas on vastaanottanut toimituksen, Asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki Asiakkaan tilaamat tuotteet.

Toimitusta koskeva tarkastus on hyvä tehdä kuljetusliikkeen edustajan läsnä ollessa! Mikäli toimitettu tuote on vaurioitunut kuljetuksen yhteydessä, tulee Asiakkaan pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään asiasta vahinkoilmoituksen eli merkinnän vauriosta allekirjoituksineen rahtikirjaan. Tämän lisäksi Asiakkaan tulee olla yhteydessä Epicur Group Oy:hyn alla mainitulla tavalla.

Jos Asiakas havaitsee toimituksen tai tuotteen olevan muutoin virheellinen, Asiakkaan tulee viivytyksettä virheen havaittuaan ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa ilmoittaa virheestä Epicur Group Oy:n asiakaspalveluun puhelimitse (0400 164 594) tai sähköpostilla (info@clage.fi).

Mikäli toimituksessa tai tuotteessa vahvistetaan olevan virhe, Epicur Group Oy:llä on ensisijaisesti oikeus kohtuullisessa ajassa korjata virhe tai toimittaa tilalle virheetön tuote. Epicur Group Oy vastaa tuotteen virheestä kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan kanssa.

TAKUU

CLAGE:n tuotteilla on 2 vuoden takuu.
Suosittelemme rekisteröimään tuotteen osoitteessa: https://partner.clage.com/en/service/device-registration/

PERUUTTAMISOIKEUS

Yleistä peruuttamisoikeudesta

Asiakkaalla on oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa Verkkokaupasta ostamansa käyttämätön ja alkuperäispakkauksessa palautettava tuote 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmoittamalla siitä Epicur Group Oy:lle nimenomaisesti. Asiakkaan tulee tehdä peruuttamisilmoitus viimeistään edellä mainitun 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Peruutusilmoitus voidaan tehdä Verkkokaupan asiakaspalveluun joko puhelimitse (0400 164 594, ma-pe 10-16) tai sähköpostilla info@clage.fi. Tuotteiden palautusosoite on Epicur Group Oy, Isonniitynkatu 5 A 00520, Helsinki.

Kun Asiakas on vastaanottanut tuotteen, hänen on pidettävä se olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä siihen saakka, kunnes hän on päättänyt pitää tavaran. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on Epicur Group Oy:llä oikeus periä tuotteen täysi hinta kuljetuksineen.

Asiakkaalla ei ole kuitenkaan lainkaan oikeutta peruuttaa ns. räätälöityä tuotetta eli tuotetta, joka valmistetaan tai jota muunnellaan Asiakkaan yksilöllisten tarpeiden ja toivomusten mukaisesti.

Jos Asiakas peruuttaa kaupan, sen liitännäinen luottosopimus peruuntuu ilman toimenpiteitä.

 

Tuotteiden ja rahojen palauttaminen

Asiakkaan tulee palauttaa peruuttamansa tuote ehjillä turvatarroilla viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen lähettämisestä.

Asiakas vastaa peruutettujen tuotteiden palautuskustannuksista.

Epicur Group Oy hyvittää Asiakkaalle peruutettujen tuotteiden arvon ( mutta ei peruutettujen tuotteiden toimituskustannukset) sitä maksutapaa käyttäen, jolla Asiakas on maksanut tuotteen, mikäli Asiakas ei nimenomaisesti hyväksy palautuksen suorittamista muulla maksutavalla.

Epicur Group Oy suorittaa vastaanottamiensa maksusuoritusten palautuksen viivytyksettä ja kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa Asiakkaan peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Epicur Group Oy:llä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes Epicur Group Oy on saanut tuotteen takaisin tai kunnes Asiakas on osoittanut lähettäneensä tuotteen takaisin. Asiakkaalle ei aiheudu kustannuksia maksusuoritusten palauttamisesta.

Mikäli Asiakas peruuttaa tuotteen tilauksen, Asiakkaalle hyvitetään tuotteesta Asiakkaan maksama hinta, vaikka tuotteen hinta olisi myöhemmin muuttunut.

YLIVOIMAINEN ESTE

Epicur Group Oy ei vastaa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Epicur Group Oy vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessakin tilanteessa Epicur Group Oy palvelee Asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELY JA EVÄSTEET

Epicur Group Oy käsittelee henkilötietoja kulloinkin voimassa olevan henkilötietolainsäädännön sallimalla ja velvoittamalla tavalla.

EHTOJEN MUUTTAMINEN

Epicur Group Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä Ehtoja harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä kotisivujensa www.clage.fi välityksellä. Ehtojen muutokset tulevat voimaan, kun niistä on ilmoitettu. Asiakkaan asiointia Verkkokaupassa Ehtojen muuttamisen jälkeen pidetään vahvistuksensa siitä, että Asiakas hyväksyy Ehtoihin tehdyt muutokset.

SOVELLETTAVA LAKI JA RIITOJEN RATKAISU

Näihin Ehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Mikäli osapuolten välille syntyy tästä sopimuksesta tai sen soveltamisesta erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovinnolliseen neuvottelutulokseen, erimielisyys ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomessa. Kuluttaja-asiakas voi kuitenkin viedä riidan kotipaikkansa yleisen alioikeuden tai kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin.